Bakgrunn:
Kunden hadde flere nye boligprosjekter i regionen de trengte å få oppmerksomhet rundt.
Kundens utfordring og mål:
Kunden ønsket at flere skulle høre om boligprosjektene og bli interesserte i selskapet. Samtidig ønsket de å treffe potensielle boligkjøpere, og bygge kjennskap om Nordbolig generelt.
Kampanjen skal bidra til å:
Øke kjennskap til Nordbolig som merkevare, og spre informasjon om boligprospektene i utvalgte områder.
Løsning:
Vi lagde lokale artikler for hvert boligprosjekt som ble kjørt i avisen i det tilhørende område.
Dette oppnådde vi:
Kunden melder om flere leads både ved kontakt på mail, samt trafikk fra artiklene til deres prospekter. Kampanjen fikk høy klikkrate, og i tillegg var det veldig mange som valgte å klikke på lenkene til nedlastbart prospekt som lå i artikkelen. Vi kjørte også en Brand Metrics-analyse for å se på Nordbolig som merkevare. Denne la vi på på tvers av alle avisene for å sikre høyt nok volum. Analysen viser en merkevareløft på 32,7%. Kjennskapen økte fra 40 til 45%, vurderer økte fra 11 til 23%, preferansen økte fra 4 til 15% og kjøpsinntensjon fra 4 til 9%.