Ille bra med seriestart

Kunde
Fredrikstad Fotballklubb
Periode
Mars 2016
Målgruppe
FFK-interesserte
Format
Native
Avis
Fredriksstad Blad

Da kampanjen skulle kjøre hadde FFK nylig ramlet hardt ned i 1.divisjon, hatt opprykksambisjoner, men endte skuffet i 1.divisjon. Derfor var ikke kampanjefokuset at man må ha sesongkort for å se god fotball. Vi ønsket å fokusere på følelsene for FFK, som er uvanlig sterke i Fredrikstad. Innholdsmarkedsføringen ble lagt til innspurten av sesongkortsalget, like før seriestart, i en periode hvor lokalavisen skrev mye om FFK og sendte treningskampene live.

Kampanjen følger én ihuga supporter og én av spillerne. De forteller hvordan de har det i timene før kamp; hvordan de forbereder seg og hva de tenker. En følelsesmessig berg-og-dalbane som mange kan kjenne seg igjen i og som bidrar til økt glede og spenning frem mot seriestart.

En begredelig 2015-sesong og laber sesongoppkjøring til tross, etter kampanjen meldte FFK om flere solgte sesongkort for 2016-sesongen enn 2015.

Se kampanjen her

Se nyeste caser

Livet på Taxisentralen

Livet på Taxisentralen

Taxisentralen
Solcellepaneler er lønnsomt og miljøvennlig

Solcellepaneler er lønnsomt og miljøvennlig

Viken Sol AS
Sentralt og solrikt på Solenga

Sentralt og solrikt på Solenga

Bokvalitet AS/Nordvik Drammen