Meny

Hjem

Inspirasjon

Vi tilbyr

Priser

Folka våre

Fra Lilleaker til hele Norge: Slik bygget WoolLand merkevare og kjennskap hos Amedias avislesere

Kunde
WoolLand
Periode
16.02.22 - 03.03.22
Målgruppe
Amedias lesere i utvalgte lokalaviser og områder. Innholdet er primært rettet mot kvinnelige lesere.
Format
Avis
Avisa Oslo, Budstikka, Nordstrands Blad, Romerikes Blad, Drammens Tidende, Laagendalsposten, Østlandets Blad, Sandnesposten, Bergensavisen, Solabladet, Bygdeposten, Nettavisen geo-segmentert mot Oslo, alle Amedia lokalaviser geo-segmentert mot Oslo, Stavanger og Bergen.

Bakgrunn – slik var kundens situasjon:
WoolLand hadde akkurat avsluttet en årsavtale med et annet medie, og hadde lyst til å teste å flytte deler av markedsbudsjettet over fra TV til det digitale, med mål om økt konvertering. De var også åpne for å teste ut en ny mediepartner, for å se om det kunne gi noen endringer i effekt og resultat.

Dette var kundens utfordringer:
Færre konverteringer i nettbutikk enn ønsket.

Kundens mål: Hva skal kampanjen bidra med / hva ønsker kunden å oppnå med kampanjen?
1.
Øke kjennskap, interesse og vurdering av ullplaggene fra WoolLand.
2. Trekke trafikk inn til nettsiden WoolLand.no.

Dette gjorde vi:
To native-artikler som spilte på lag: Én Merkevarebyggende artikkel som også inneholdt taktiske elementer, og én taktisk artikkel som også inneholdt merkevarebyggende elementer. Denne kombinasjonen ble valgt for å kunne oppnå de to målsettingene for kampanjen.

I den merkevarebyggende artikkelen får leserne møte den lokale gründeren Tori, og hennes barn. I valget av ambassadør var det viktig å finne en som kunne koble leserne og merkevaren sammen på en troverdig og engasjerende måte. I produksjonen ble det gjennomført en fotoshoot med motefotograf, der Tori og barna hennes ble stylet i WoolLand-plagg, og leseren fikk følge Tori gjennom en vanlig dag.

Den taktiske artikkelen hadde et tydelig produktfokus som løftet frem nyheter og bestselgende produkter fra WoolLand.

Kampanjens to mål ble målt på følgende vis:
Mål 1: Øke kjennskap, interesse og vurdering av ullplaggene fra WoolLand. Dette ble målt gjennom kampanjetest og engasjement i artikkel.
Resultat: Kampanjen var en suksess. Den oppnådde et stort løft i kjennskap (20% økning), vurdering (15% økning), preferanse(6% økning), og kjøpsintensjon (3% økning) av WoolLand sine ullplagg.

Mål 2: Trekke trafikk inn til nettsiden WoolLand.no. Dette ble målt med klikk videre fra artikkel.
Resultat: Kampanjen bidro i stor grad med å trekke trafikk til WoolLands nettbutikk. Den hadde en CTR ut av artikkel på hele 24%.

Sitat fra kunden:

– Vi er svært godt fornøyde med teamet fra Amedia som viser en sterk innlevelse og forståelse ift merkevaren vår med å levere fantastisk oppfølging, svært godt innhold og en visuelt veldig fin kampanje. Kampanjen ga oss gode resultater ift trafikk og vi opplevde at produkter i kampanjen ble bestselgere i kampanjeperioden. Vi fikk også i perioden mange gode tilbakemeldinger fra våre kunder som hadde sett kampanjen.

Annette Steen Lien, Markedssjef, WoolLand

 

Inspirasjon