Bli besøksvenn

Kunde
Røde Kors
Periode
Februar 2021
Målgruppe
Unge voksne og eldre med ekstra fritid
Format
Native digital
Avis
Tønsbergs Blad, Østlands-Posten, Sandefjords Blad, Gjengangeren, Jarlsberg Avis, Øyene

Her var vi:
Det har vært ekstra fokus på ensomhet under koronapandemien, men dette er ikke et nytt fenomen. Daglig sitter tusenvis alene, uten å få besøk eller å ha noen å snakke med. Røde Kors ønsker å belyse hva deres tjeneste Besøksvenn innebærer og rekruttere flere frivillige.

Kundens utfordring og mål:
Røde Kors i Vestfold har for få besøksvenner i forhold til behov. De ønsker å gjøre tilbudet mer kjent og rekruttere flere.

Kampanjen skal bidra til å:
Kjennskap til tilbudet – besøksvenn.

Løsning:
Innholdsmarkedsføring i lokalavis.

Hvem som rammes av ensomhet på sine eldre dager er tilfeldig. Vi møtte Elsa Johanne Pedersen, som i yngre dager var sosial, men plutselig befant seg i en situasjon der hun ikke hadde folk rundt seg til snakke med om hverdagslige ting. Hun har stor glede av sin besøksvenn. Denne historien ble utgangspunktet for å belyse viktigheten av denne tjenesten hos Røde Kors.

Dette oppnådde vi:
Kunden oppnådde at flere tusen i Vestfold fikk innblikk i hva besøkstjenesten er. Noen nye besøksvenner ble rekruttert, men ikke mange nok. 

Se nyeste caser

Den store Bydelskonkurransen

Den store Bydelskonkurransen

Extra Øst
Kunsten kommer hjem

Kunsten kommer hjem

Nasjonalmuseet
Fra Lilleaker til hele Norge: Slik bygget WoolLand merkevare og kjennskap hos Amedias avislesere

Fra Lilleaker til hele Norge: Slik bygget WoolLand merkevare og kjennskap hos Amedias avislesere

WoolLand