Bli besøksvenn

Kunde
Røde Kors
Periode
Februar 2021
Målgruppe
Unge voksne og eldre med ekstra fritid
Format
Native digital
Avis
Tønsbergs Blad, Østlands-Posten, Sandefjords Blad, Gjengangeren, Jarlsberg Avis, Øyene

Her var vi:
Det har vært ekstra fokus på ensomhet under koronapandemien, men dette er ikke et nytt fenomen. Daglig sitter tusenvis alene, uten å få besøk eller å ha noen å snakke med. Røde Kors ønsker å belyse hva deres tjeneste Besøksvenn innebærer og rekruttere flere frivillige.

Kundens utfordring og mål:
Røde Kors i Vestfold har for få besøksvenner i forhold til behov. De ønsker å gjøre tilbudet mer kjent og rekruttere flere.

Kampanjen skal bidra til å:
Kjennskap til tilbudet – besøksvenn.

Løsning:
Innholdsmarkedsføring i lokalavis.

Hvem som rammes av ensomhet på sine eldre dager er tilfeldig. Vi møtte Elsa Johanne Pedersen, som i yngre dager var sosial, men plutselig befant seg i en situasjon der hun ikke hadde folk rundt seg til snakke med om hverdagslige ting. Hun har stor glede av sin besøksvenn. Denne historien ble utgangspunktet for å belyse viktigheten av denne tjenesten hos Røde Kors.

Dette oppnådde vi:
Kunden oppnådde at flere tusen i Vestfold fikk innblikk i hva besøkstjenesten er. Noen nye besøksvenner ble rekruttert, men ikke mange nok. 

Se nyeste caser

Askjems blir Ferda

Askjems blir Ferda

Ferda Vestfold
Solkollen i Sandefjord – nytt boligfelt tett på naturen og sjøen

Solkollen i Sandefjord – nytt boligfelt tett på naturen og sjøen

OBOS Block Watne
Fra Oslo til Lillejordet: Amir og Tina starter en ny tilværelse i ny enebolig i Larvik

Fra Oslo til Lillejordet: Amir og Tina starter en ny tilværelse i ny enebolig i Larvik

OBOS Block Watne