Her var vi:
Det har vært ekstra fokus på ensomhet under koronapandemien, men dette er ikke et nytt fenomen. Daglig sitter tusenvis alene, uten å få besøk eller å ha noen å snakke med. Røde Kors ønsker å belyse hva deres tjeneste Besøksvenn innebærer og rekruttere flere frivillige.
Kundens utfordring og mål:
Røde Kors i Vestfold har for få besøksvenner i forhold til behov. De ønsker å gjøre tilbudet mer kjent og rekruttere flere.
Kampanjen skal bidra til å:
Kjennskap til tilbudet – besøksvenn.
Løsning:
Innholdsmarkedsføring i lokalavis.
Hvem som rammes av ensomhet på sine eldre dager er tilfeldig. Vi møtte Elsa Johanne Pedersen, som i yngre dager var sosial, men plutselig befant seg i en situasjon der hun ikke hadde folk rundt seg til snakke med om hverdagslige ting. Hun har stor glede av sin besøksvenn. Denne historien ble utgangspunktet for å belyse viktigheten av denne tjenesten hos Røde Kors.
Dette oppnådde vi:
Kunden oppnådde at flere tusen i Vestfold fikk innblikk i hva besøkstjenesten er. Noen nye besøksvenner ble rekruttert, men ikke mange nok.
Les artikkelen her:
Bli besøksvenn hos Røde Kors: – Nå har jeg noen som er der for meg