Her var vi:
Hamar Bispedømme ønsket å informere innbyggerne i Innlandet om Allehelgen og at man kan besøke kirkene i området.
Dette var kundens utfordring og mål:
Det var få innbyggere som i det hele tatt visste om Allehelgen, og at Allehelgen er en høytid der det er fint å besøke en kirke.
Kampanjen skal bidra til å:
Fortelle hva Allehelgen er, samt få flere besøkende til kirkene i området under Allehelgen.
Løsning:
Artikkel og video om Allehelgen.
Det ble brukt en kjent artist fra Innlandet som kunne fortelle personlig om sitt forhold til sorg og til kirken.
Dette oppnådde vi:
Kirken hadde gode besøkstall under Allehelgen. Artikkelen ble godt lest, og de opplevde også god trafikk fra artikkelen til deres sider der man kunne få en oversikt over hvilke kirker i aktuelle nærområder som hadde Allehelgen-aktiviteter.
Les artikkelen her:
-Jeg har alltid følt på en trygghet ved å komme hit