Her var vi:
Brage Finans har høy kjennskap på Vestlandet, men ikke høy sammenlignet med konkurrentene. De ønsket å bygge merkevare hvor konkurransefortrinnet er størst, nemlig i Bergen og på Vestlandet. Brage Finans tilbyr finansiering av diverse kjøretøy som bil, båt, caravan osv.
Kundens utfordring og mål:
Kunden hadde aldri prøvd å annonsere i Amedia før, og de ønsket å spre merkevaren på best mulig måte, og med en kreativ vinkling. Ettersom billån er det de selger mest av – og det er der det er høyest konkurranse på pris, var det fokus på å markedsføre dette.
Kampanjen skulle bidra til å:
Kunden ønsket å oppnå synlighet som resulterte i nye kunder på billån.
Løsning:
Løsningen var én artikkel med display annonsering som startet halvveis inn i kampanjen. Det ble valgt en kundecase slik at Brage Finans fikk økt kjennskap og bygget tillit på en mer effektiv måte.
Vi ønsket å legge vekt på følelsen av å realisere bildrømmen og følelsen av å kjøre denne spesielle bilen på vestlandsveiene gjennom tekst og bilder.
Dette oppnådde vi:
Klikkprosenten endte rett under 1 %, hvilket er veldig bra. Kunden fikk også økt trafikk på mobil. Det var folk som hadde lest artikkelen, og ga ros for den. Vi nådde absolutt kundens mål med å øke kjennskap og preferanse (målt i Brand Metrics). Kunden var veldig fornøyd med resultatene.
Det ble foretatt Brand Metrics analyse som ga en økning på kjennskap, preferanse, vurdering og kjøpsintensjon. Med en så høy klikkprosent og god lesetid, oppnådde vi absolutt effekten vi håpet på.
Les artikkelen her:
Med Brage Finans i ryggen, gikk bildrømmen i oppfyllelse