Meny

Hjem

Inspirasjon

Vi tilbyr

Priser

Folka våre

En el-sikker jul

Kunde
Elvia
Periode
Desember 2020
Målgruppe
Innbyggerne i Viken, Oslo og Innlandet
Format
Native digitalt, Video instream og video i banner
Avis
Laagendalsposten, Drammens Tidende, Moss Avis, Fredriksstad Blad, Sarpsborg Arbeiderblad, Østlandets Blad, Romerikes Blad, Ringerikes Blad, Ringsaker Blad, Oppland Arbeiderblad, Hadeland, Glåmdalen, Gudbrandsdølen Dagningen, Østlendingen, Hamar Arbeiderblad og Hamar Dagblad

Totalt merkevareløft på hele 30.8 %

Hafslund Nett  og Eidsiva Nett har slått seg sammen, og blitt til det nye selskapet Elvia. Sammenslåingen skal sikre et større og mer effektivt nettselskap som øker intern kompetanse og styrker fagmiljøet. Ettersom nettleie ikke er noe forbrukeren velger selv, selger ikke Eliva et konkret produkt. De ønsker derfor i kommunikasjonen å bidra til bedre forståelse av hva nettleie er, hva det går til og hvordan forbrukerne kan få mer kontroll i hjemmet.

I forbindelse med julen ønsket Elvia å rette fokuset mot brannfellene knyttet til julebelysning, og ta rollen som den gode, faglige rådgiveren. På den måten kunne de være avsender av innhold som informerer og øker kunnskapen rundt branfeller knyttet til julepynt hos forbruker.

Amedia var en del av mediemiksen, mens innhold og konsept ble utformet av Anti. I våre kanaler ble det distribuert fire artikler på native-plassering, video instream og video i banner. Kampanjen var en stor suksess og ble blant annet omtalt i Kreativt Forum.

Dette sier kunden om kampanjen: 

Med julekampanjen ville vi få Elvias kunder til å tenke seg ekstra godt om før de plugget stikkontakten i veggen, da en av hovedårsakene til branner i desember er feil bruk av elektriske apparater og overbelastning av gamle el-anlegg. Da Amedias dekningsområde sammenfaller med Elvias nettområde, er deres redaksjonelle nedslagsfelt viktig å hensynta.

Når resultatene også viser en leveranse som går over benchmark, er dette med på å bekrefte at Elvias innhold resonnerer godt med Amedias lesere, og at kunder som Elvia blir godt ivaretatt i deres brand safe miljø.
– Tor Hernan Floor, Digital Strategy Director, Anti

 

Inspirasjon