Målbar effekt, og dokumenterte resultater.
Teppemannen drives av to engasjerte personer som pendler hele veien fra Oslo daglig for å drive butikk i Fredrikstad. Her selger de kvalitetstepper, ofte skreddersydd på mål fra kunde. De ønsker ikke å annonsere tradisjonelt med produkt og pris, men vil heller skape et tillitsforhold med sine kunder. Vi fortalte historien om Dag og Peter, som lever ut drømmen i en teppebutikk i Østfold. Artikkelen ble distribuert i to perioder i 2020, med noen justeringer og nye bilder i runde nummer to. Første kampanjeperiode var i mai, andre i oktober.
Hva sier kunden om kampanjen?
– Vi har målbar effekt, og dokumenterte resultater. Det er veldig bra. Tror vi doblet omsetningen i november på grunn av annonseartikkelen. Det tok helt av! Vi så tall som vi aldri har sett før. Vi merket trykket allerede dagen etter. Mange sa at de hadde sett artikkelen.
– Vi har prøvd alt mulig, blant annet god, gammeldags papirannonsering. Det funker kun på ren og skjær rabattering. Storytelling er det eneste som funker for oss.
Dag Brennmoen, medgründer, Teppemannen