Her var vi:
En litt eldre butikk på Berjasenter i Kongsberg skulle pusses opp. Kunden ønsket noe annet enn typisk prisprodukt, som ville belyse endringene og skape engasjement rundt nyåpningen. De ønsket også å skape intern stolthet blant sine ansatte.
Kundens utfordring og mål:
Målet var å skape en forventning i forkant av nyåpningen. Kunden stengte butikken én uke i forveien for oppussing, slik at det var vanskelig å vise endringene forkant. De trengte da et format som kunne fortelle mer om hva som skulle skje i butikken. Ønsket var å nå ut til folk i Kongsberg med dette budskapet, samt at pristilbud var en del av kampanjen.
Kampanjen skal bidra til å:
Kampanjen skulle bidra til å få flere folk inn i butikken til nyåpningen.
Løsning:
Valget falt på innholdsmarkedsføring for et mer personlig innhold og for å vekke nysgjerrighet. Men også skape call to action ved å legge pristilbud inn i artikkelen. Det ble brukt bilder av de ansatte, samt sitater. Dette for å løfte frem menneskene og underbygge den lokale forankringen.
Dette oppnådde vi:
Stolthet i hele teamet, både med ny butikk og med en artikkel som speiler dette.
Positive tilbakemeldinger fra kunder, samt mange kunder i butikken, også nye.
Kunden var veldig fornøyd med resultatet.
«Vi er kjempefornøyde med artikkelen! Veldig moro at så mange har lest den. Dette har vært vel anvendte penger.»
Siri Nørsterud, daglig leder Coop Mega Berjasenteret, Kongsberg
Les artikkelen her:
COOP Mega i Kongsberg åpner dørene i ny drakt