Dekktesterne er en serie produsert for Continental til bruk i sosiale medier. Serien består av videoer med helt vanlige bileiere fra ulike steder i Norge som lærer om dekk og veigrep. Blant oppgavene de får bryne seg på er gamle dekk på ny bil til nye dekk på gammel bil, og kjøring med semitrailer på glattkjøringsbane. Serien var underholdende og lett for bileiere å kjenne seg igjen i.
For å utnytte disse produksjonene satte SPRAY videoene inn i artikkelformat. Videre ble det laget informative artikler rundt tematikken fra de tre ulike episodene av Dekktesterne. Artiklene var veldig populære blant leserne både i lokalavisene og Nettavisen, og hadde gjennomgående god lesetid. Spesielt var det den nyhetspregede artikkelen om piggdekk som fenget leserne.
Artiklene ble distribuert i forkant av dekkskiftsesongen – her måtte vi ta lokale hensyn da sesongen begynner tidligere i nord enn på østlandet. Denne strategien bidro til å gjøre leserne oppmerksomme på Continentals fordeler og egenskaper i forkant av dekkskiftsesongen. Deretter fulgte Continental opp med tradisjonell annonsering i perioden med snøfall.
Se kampanjen her:
Artikkel 1:
– Jeg tror det er veldig få som er klar over dette
Artikkel 2:
Slik kjører du bedre på vinterføre
Artikkel 3:
– Viktig å velge det du er trygg på