Block Watne og IUM ønsket å promotere visningshelg gjennom native-artikler. Kampanjen bestod av én generell artikkel, produsert av Schjærven, samt lokaltilpassede versjoner av denne artikkelen. For å tilpasse artikkelen til områdene der den skulle distribueres, la vi til portrettbilde og kontaktinformasjon til selger, hovedbilde av lokalt prosjekt, samt bildegalleri og link til prosjektene i området.
I tillegg til disse artiklene, gjennomførte vi en lokal test i to områder (Follo og Drammen), der SPRAYs lokale ressurser produserte artikler med to unike vinklinger. Dette ble kjørt som et parallelt løp. Flere av Block Watnes lokale kontorer har tidligere hatt god erfaring med lignende kampanjer, og vi ser at boligprosjekter har en unik interesse lokalt. Dette er stoff som leserne våre ønsker mer av, og det kommer tydelig frem av kampanjeresultatene. Resultatene viser at det lokalproduserte innholdet gjennomgående hadde høyere lesetid målt i reell tid, samt en betydelig høyere CTR.
Se kampanjen her:
Generell artikkel: «Slik forbereder du deg til visning»
Lokalt produsert artikkel (Follo): «På denne høyden skal Sons lekreste boliger reises»
Lokalt produsert artikkel (Drammen): «Med drømmeutsikt og marka som nabo»